>

5 špatných pohnutek pro podnikání

Podnikání je skvělá věc. Dává vám svobodu být svým vlastním šéfem, dává vám příležitost potkat nové lidi, být zodpovědný za svoje činy, ukázat Vaše schopnosti a přinést společnosti užitek.

Se vznikem stovky podnikatelských příruček je ovšem důležité se zeptat, jestli máme opravdu dostatečnou motivaci k vybudování vlastního byznysu.

Nechápejte mě špatně, vlastní byznys je dobrá a kvalitní životní cesta, ale pokud jste to na začátku nemysleli vážně, důsledky mohou být zničující.

  1. Už vás nebaví pro někoho pracovat.

Váš šéf je totální hlupák. Nedá se s ním domluvit. Věčně vás sekýruje a není to jenom on – na předchozím místě jste se taky necítili, protože jste měli se šéfem jiné představy – byl upjatý, zpátečnický a nechtěl změny.

Takže podnikání by mohlo být řešením. Jenže ono není.  v podnikání jste svým vlastním pánem v tom smyslu, že si můžete uspořádat čas a směny, ale to je tak všechno. Vždycky se budete muset vyrovnávat s nařízeními shora.

Budou vás omezovat zákony o ochraně zaměstnanců, hygienické předpisy a protipožární normy. Navíc přijdou nesnesitelní zákazníci, kterým nebudete moci říct vůbec nic, abyste nepoškodili jméno firmy. Pořád to vypadá jako lepší alternativa?

  1. Chcete vydělat hodně peněz.

Jste-li zaměstnancem ve firmě, nemusí být Vaše touha po penězích na škodu. Vlastně naopak – šéf si vás nechá, protože bude vědět, že abyste si udržel místo s vysokými čísly na výplatní pásce, budete svoji práci dělat dobře. Velmi dobře.

Jenomže tohle pravidlo je u byznysu nepoužitelné. Nejdřív budete muset velmi tvrdě pracovat – a teprve až předstihnete konkurenci, tak vám v kapse začne pomalu něco zbývat na živobytí – a splácení dluhů.

  1. Chcete pracovat méně.

Chcete mít více času na rodinu, zkrátka máte dojem, že podnikání na rozdíl od normální práce vám nezabere tolik času. Tohle je ovšem omyl.

Naopak, přibude vám zodpovědnosti – každý problém, který nastane, budete muset řešit sám za sebe – a nikdy nepřijdete domů s absolutně prázdnou hlavou.

  1. Chcete se proslavit.

Ruku na srdce, nejspíš nejste Harry Potter, a vybudovat marketing tak, aby o něm věděla alespoň určitá cílová skupina ve vašem nejbližším okolí bude pořádná fuška.

Sláva je o správném načasování spíš než o tom, jestli jste zaměstnanec nebo podnikatel. (I rockové hvězdy musí poslouchat své manažery, chtějí-li zůsat slavné. A je to zpravidla tým manažerů, který zajišťuje, aby hvězda nespadla.)

  1. Jste v něčem dobří.

Ano? Ale je o to zájem na trhu? Být v něčem dobrý je nutný předpoklad k podnikání. Ale nikoliv postačující. Můžete být perfektní ve vyrábění zámořských parníků, ale budete-li je chtít prodat na Sibiři, budou vám k ničemu.

Mít na něco talent ještě neznamená, že se najdou kupci. A pokud svůj talent nemůžete prodat, pak to nestačí.

Comments are closed.

Payment system on Pejpal.com
Registrace domén
Březen 2021
Po Út St Čt So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Odkazy na zdroje

Snažíme se citovat zdroje svých informací co nejlépe. Občas některý z redaktorů může zapomenout, pak nás prosím kontaktujte. Pro nejvýraznější zdroje (které už pak uvádět nebudeme) zde máme trvalý odkaz na jejich web. Zdroje: Lukáš Visingr