>

Chcete si dát pořádně do těla? Vyzkoušejte CrossFit!

Nový hit mezi fitness trendy, to je vlastně zdokonalený kruhový vysokointenzivní trénink nazvaný CrossFit. Spočívá v tom, že se pravidelně po stanovenou dobu věnujete jinému druhu cvičení a děláte je na maximum. Je to tedy velmi tvrdý program, ale odměnou je rychlé spalování kalorií a zpevnění celého těla.

Stručně si shrňme, co by vás o CrossFitu mohlo zajímat.

Výhody CrossFitu

Zapojuje prakticky všechny oblasti těla, protože zahrnuje cviky posilující jeho střed (dřepy, mrtvé tahy, kliky, shyby), paže (kliky a shyby), nohy (dřepy, běh), hýždě (různé variace dřepů) i záda.

Patří mezi kardio (aerobní) cvičení, která jsou velmi důležitá, zlepšuje vytrvalost, pružnost, hbitost, rychlost, koordinaci, rovnováhu, přesnost a sílu (používá se závaží i vlastní tělesná hmotnost). Navíc se při tréninku setkáte se všemi různými typy cviků (běžecké, gymnastické, vzpěračské atd.), takže se rozhodně nenudíte.

Není omezen věkem ani pohlavím.

Nevýhody CrossFitu

Je vysokointenzivní, očekává se tedy, že překročíte své hranice. CrossFit je tak náročný i pro ty, kteří mají dobrou kondičku a není vhodný pro začátečníky, u kterých kvůli nezkušenosti hrozí vyšší riziko zranění.

Nepatří mezi tzv. “nízkonárazové” sporty, takže je náročnější na klouby.

Nedoporučuje se mu věnovat každý den.

Zpočátku byste neměli trénovat sami doma bez vedení, navíc některé cviky vyžadují fitness vybavení (běžecký a veslařský trenažér, kruhy, hrazdu, činky, kettlebell apod.).

Jak začít?

Máte-li zájem o cvičení, které posune vaši fyzičku a kondici na další úroveň, bude CrossFit fungovat. Měli byste už ale být zvyklí na jinou pravidelnou aktivitu a i v tomto případě buďte opatrní. Není to trénink na každý den, ale může skvěle zpestřit vaši fitness rutinu.

Obraťte se na certifikované studio. S sebou budete potřebovat pouze dobrou sportovní obuv, triko, kraťasy a ručník.

Většinou se začíná rozehřátím, v případě potřeby následují nácviky technik a poté různé cviky na principu kruhového tréninku. Samozřejmě je také čas na nutný odpočinek a regeneraci.

CrossFit a vaše zdraví

Pokud trpíte diabetem, máte vysoký krevní tlak nebo vysokou hladinu cholesterolu, je pro vás důležité být fit a jestliže vás k tomu trápí nějaká ta kila navíc, je intenzivní trénink ideální pro jejich ztrátu. Poraďte se však nejdřív s lékařem.

V případě problémů se srdcem, může být CrossFit přílišná zátěž a doporučuje se méně náročné cvičení. Dále není vhodné začínat s ním, když máte problémy se zády či koleny (nejprve se zotavte a před startem vysokointenzivního tréninku se dostaňte do formy jiným druhem cvičení) anebo jste-li těhotná žena.

Co byste ještě měli vědět?

Fitness nemá bolet. Trpíte-li při cvičení bolestmi, je lepší vyzkoušet sport, který není tolik náročný. Stejně tak platí nepřemáhat se a nedělat něco, co vás nebaví.

Na druhou stranu, máte-li nějaká fyzická omezení, CrossFit může být dobrou výzvou. Trenér vám pomůže sestavit plán, který se bude zaměřovat např. jen na horní část těla apod.

Nezapomeňte také, že všechny cviky musí být prováděny správně a jejich rychlost či zátěž musí být přímo pro vás na míru. Proto je důležité, alespoň ze začátku, vedení zkušeného trenéra.

Comments are closed.

Payment system on Pejpal.com
Registrace domén
Září 2021
Po Út St Čt So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Odkazy na zdroje

Snažíme se citovat zdroje svých informací co nejlépe. Občas některý z redaktorů může zapomenout, pak nás prosím kontaktujte. Pro nejvýraznější zdroje (které už pak uvádět nebudeme) zde máme trvalý odkaz na jejich web. Zdroje: Lukáš Visingr