>

Co je to copywriting, jak se stát copywriterem, jak si vydělávat pomocí psaní poutavých článků na internetu pěkné peníze?

Nejprve si řekněme definici copywritingu, tak jak je uvedená ve wikipedii: Copywriting (CW) je tvůrčí činnost, při které se vytvářejí čtivé a poutavé texty, které prodávají produkty a služby. Člověk, který se zabývá oborem copywritingu, se označuje jako copywriter. Proč je vlastně potřeba psát poutavé texty na internet, proč nestačí jen pár hesel? Celý internet je založen na obsahu a jeho vyhledávání. A aby mohl někdo něco vyhledat, musí tam napřed někdo něco vytvořit, něco napsat, a to pokud možno tak, aby to zaujalo čtenáře. To je právě úkolem copywritera, tj. pisatele onoho zajímavého článku. Proto vůbec copywriting jako obor vznikl. Čím více je takto publikovaný článek dobře napsaný, tím více lidí ho najde a zadavatel článku je více s copywriterem spokojený.

Řekněme tedy, že umíte napsat článek na dané téma, v daném rozsahu a v dané kvalitě a za daný čas. Copywriter musí být hlavně flexibilní – zejména časově. Máme copywritery, co píší pořád ze stejného oboru – to jsou většinou odborníci na danou oblast, takže píší třeba články o autech, o financích – půjčky, hypotéky, o zahradničení, o stavění nemovitostí, máme copywritery co píší články o realitních službách. To jsou vysoce specializovaní odborníci, a jejich články v délce normostrany (1 NS=cca 1800 znaků) se prodávají i za tisíce korun.

Pak máme copywritery, kteří dokáží napsat nepříliš fundovaný článek z nějakého oboru, zato mají rozhled a dokáží napsat zajímavý článek prakticky na jakékoliv téma. Tito copywriteři sice asi článek za tisíce korun neprodají, ale články v délce 1 NS u nich dosahují běžně hodnoty 300-500 Kč. Jejich výhodou zase je, že tím, že mají širší záběr, dostávají i více zakázek. Ono to vypadá jako legrace, ale napsat článek o délce 1800 znaků a využívat bohatosti jazyka není úplně snadné. Ovšem každý nějak začíná. Až napíšete článků dvacet, zjistíte, že se Vám čeština sama obohacuje, používáte čím dál více různých synonym, hrajete si se spojkami a článek není nudný, dokonce se pěkně čte.

Jak se tedy stanu copywriterem, co za to dostává nějakou odměnu? Možností je několik. Můžete oslovit nějakého majitele webu, zda by od Vás za úplatu nechtěl něco napsat. Anebo jsou agentury, které se přeprodáváním textů živí. Nedávno byl spuštěn také projekt, který má hned několik výhod. Jednak tam můžete prodat jakékoliv již napsané texty a zároveň reagovat na poptávku po nových článcích na míru. Ve svém profilu vyplníte o čem chcete psát a firma co chce články na Vaše téma Vás sama osloví. Více informací a registraci zdarma naleznete TADY.

copywriting

Mimochodem, celý tento článek, co jsem právě sepsal, má přes 3800 znaků včetně mezer, takže je v rozsahu cca jak dvou normostránek – 2 NS. Psal jsem ho asi hodinu a půl. Jedná se celkem o úzce zaměřený obor, takže pokud bych podobný článek já pro někoho psal, stanovím si odměnu ne menší než 500 Kč a věřím, že příslušný zájemce by mě jako copywritera za tuto sumu vyplatil. Na copywritingu je taky důležitá jistá svoboda, sami se rozhodnete, zda se chcete věnovat úzkému oboru, anebo se pokusíte obsáhnout více zaměření zároveň. Samozřejmě, jsou lidé, co dokáží napsat poutavý článek o poezii 18. století, ovšem o takové copywritery patrně nebude zájem. Nyní je poptávka hlavně po článcích o bydlení, pojištění, půjčkách, architektuře, shánění zaměstnání, dále jsou potřeba copywriteři se zaměřením na módu, šperky, oblečení, ženy, mimina…Hodně štěstí v copywritingu. Ještě jeden kvíz na závěr – kolik znáte synonym pro slovo článek? Znáte slova jako pojednání, stať, esej, studie, traktát, rozprava, přednáška…? Určitě znáte. Nebojte se použít co nejvíce různých obratů, když je třeba použijte i přechodníky – Váš článek se prostě musí číst sám. Takového copywritera si pak každý jen hýčká a dodává mu opravdu hodně práce, zakázek, poptávek, polemik…a také peněz.

Leave a Reply

  

  

  


osm + 8 =

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Registrace domén
Červenec 2017
Po Út St Čt So Ne
« Led    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Odkazy na zdroje

Snažíme se citovat zdroje svých informací co nejlépe. Občas některý z redaktorů může zapomenout, pak nás prosím kontaktujte. Pro nejvýraznější zdroje (které už pak uvádět nebudeme) zde máme trvalý odkaz na jejich web. Zdroje: Lukáš Visingr