>

Prodáváte dům a zdá se, že po vaší nabídce ani pes neštěkne? V čem je háček?

Kdo říká, že prodat dům je hračka, tak ten je buď velký kecal nebo tak trochu blázen. Protože prodat dům v dnešní době  je mnohem těžší než by kdokoliv předpokládal.

Prodávajícího si můžeme představit jako boxera v ringu, který má proti sebe hned tři soupeře – kupujícího, čas  a vysokou konkurenci na realitním poli!

Mnohdy prodávající válčí i sám se sebou, protože zkrátka ani neví, jestli chce svou nemovitost prodat nebo ne. Pojďme si celý pomyslný souboj v ringu více přiblížit.

Možná, že i vy se chystáte navléct červené boxerské rukavice, pojďme si proto představit vaše soupeře, s kterými budete muset do ringu, abyste vůbec vaši nemovitost prodali.

Kupující jsou obezřetnější než kdy dřív…

Paradoxně je vašim hlavním soupeřem v ringu každý potencionální kupující. Ať už ten, který o vaši nemovitost zájem projeví nebo ne. Při prodávání nemovitosti musíte myslet na to, že je jiná doba a kupující jsou mnohem obezřetnější, chytřejší i váhavější. Dnes zájemci o nemovitost neskočí po první lepší nabídce, naopak!

Dávají si na čas. Dobře totiž vědí, že je konkurence s nemovitostmi opravdu velká a tak mají z čeho vybírat. Jsou i mnohem váhavější a to se není čemu divit, když se na nás ze všech stran valí jedna zpráva o exekuci za druhou. Obavy ze ztráty zaměstnání a strach z podvodníků je drží zpátky i při sebelepší nabídce.

Není výjimkou, že zájemci o nemovitost si váš dům chtějí prohlédnout několikrát a s sebou si přivedou i profesionála, který za nich zkontroluje stav domu. Vy jim musíte být ve všem nápomocni a vstřícní, abyste zvýšili své šance na prodej nemovitosti.

Jakýkoliv nezájem nebo neochota z vaší strany může vést ke snížení hodnoty nemovitosti v očích kupujícího. Řeknou si „aha, tady pozor!,  prodávající není ochoten nám umožnit prohlídku s profesionálem, asi skrývá kostlivce ve skříni“…

…a čas nezastavíte ani při prodeji nemovitosti! 

Jak se říká: “ čas nezastavíš“ a už vůbec ne u prodeje nemovitosti. A zatímco čas plyne a vaše nemovitost ne a ne upoutat pozornost svého nového majitele, místo kupce se tak v domě usídlí pouze vlhkost, plíseň a pavouci a ti vám rozhodni za nemovitost nezaplatí!

Proto je nutné počítat i s tímto faktorem a být v prodeji mnohem agresivnější! To ovšem ale neznamená, že byste každému kupci dali nůž na krk, to rozhodně ne!

Být agresivnější v tomto případě znamená více oslovovat potencionální kupce, zveřejňovat nabídku všude, kde to jde a tento kolotoč neustále opakovat.

Konkurence je naprosto všude i v oblasti realit! 

Víte, co vás při prodeji nemovitosti bude pronásledovat více než váš vlastní stín? KONKURENCE! Ano! Toto poměrně dlouhé slovo děsí všechny zdatné i méně zdatné obchodníky. Konkurence je naprosto všude, proto se nevyhnula ani oblasti realit.

Při prodeji své nemovitosti musíte mít stále na mysli fakt, že tam někde může být mnohem lepší nemovitost za mnohem lepší cenu. Proto je dobré nabídky nemovitostí ve vaší oblasti maličko sledovat a nabídnout kupujícím vždy něco navíc.

Obvykle si kupující prochází několik nemovitostí a mezi nimi se pak rozhoduje. Nevýhodou může být pak fakt, že kupující narazí na dobrou nabídku – na svůj dům snů ještě před tím, než se k prohlídce té vaší nemovitosti vůbec dostane.

Boj v ringu s názvem prodej nemovitosti je většinou tvrdý a neúprosný.

Proto se doporučuje:

Obrnit se trpělivostí! – jak se říká, trpělivost růže přináší a toto pravidlo platí i v oblasti realit. Klienti, coby potencionální zájemci o váš dům přijdou a zase odejdou. Vám tak zůstane jen naděje, že mezitím nenajdou lepší a jim vyhovující nemovitost. Kolikrát budete muset prohlídky se stejnými klienty absolvovat několikrát. Pochopte, tady nejde o koupi sportovního vybavení nebo auta. Jde o životní koupi, kterou se kupující kolikrát zadluží do konce života.

Vzít to z lepšího úhlu! – Na prodej vaší nemovitosti se musíte vždy dívat z toho lepšího úhlu a to hlavně při pořizování fotografií celého domu, jednotlivých pokojů, zahrady atd. Pracujte se světlem, vystihněte ty nejlepší zákoutí vašeho domu. Dobrá rada je před fotografováním dům uklidit. Protože zaneřáděná kuchyň kupujícího nezaujme ani kdybyste dům nabízeli za symbolickou jednu korunu! Dobré je použít i nejrůznějších dekorací. Veranda bude vypadat mnohem lépe, když na komodu umístíte vázu s květinami, když do kuchyně upečete na stůl bábovku a vedle ní položíte konvici s čajem a čajový set…

Počítat s menšími úpravami! – Mnohdy je potřeba nemovitost před prodejem maličko zvelebit. Samozřejmě zde nemáme na mysli dělat novou podlahu nebo provrtávat stěny. To opravdu ne, jelikož je velká šance, že se netrefíme do vkusu kupujícího, ten následně podlahu strhne a vaše práce vyšla vniveč! Co se ale oplatí je stěny vymalovat bílou barvou tak, aby všude bylo hezky čisto.

Chovat se mile! – další rada nad zlato je se při prodeji vaší nemovitosti chovat mile. A to i v případě, když kupující bude mít přemrštěné nároky a bude neustále něco vymýšlet. To akorát může zkoušet vaši ochotu a odhodlání dům opravdu prodat. Milé chování ještě nikoho nezabilo. S úsměvem na rtech prodáte vaši nemovitost mnohem rychleji.

Aktualizovat, aktualizovat, aktualizovat…! Vaši nabídku stále aktualizujte. Ať už jste ji vyvěsili na internet nebo si dali inzerát do novin je potřeba nezapomenout na pravidelnou aktualizaci.

Na závěr tohoto článku pro vás máme jednu radu, před tím než nasadíte červené boxerské rukavice a vstoupíte do ringu s názvem prodej nemovitosti uvažte, zda na tento souboj máte dostatek síly nebo si na pomoc přivoláte odborníka na slovo vzatého, tedy makléře.

Tomu sice zaplatíte určitou část z prodeje vaši nemovitosti, budete však mít jistotu, že pokud vás v souboji srazí na zem budete mít někoho, kdo by vás vystřídal a souboj za vás vyhrál.

Comments are closed.

Payment system on Pejpal.com
Registrace domén
Září 2021
Po Út St Čt So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Odkazy na zdroje

Snažíme se citovat zdroje svých informací co nejlépe. Občas některý z redaktorů může zapomenout, pak nás prosím kontaktujte. Pro nejvýraznější zdroje (které už pak uvádět nebudeme) zde máme trvalý odkaz na jejich web. Zdroje: Lukáš Visingr