>

Recenze filmu Vyměřený čas

Včera jsem se konečně dočkal a mohl shlédnout film, na který jsem dlouhou dobu čekal. Film se jmenuje Vyměřený čas (hlavní role Justin Timberlake a Amanda Seyfried) a je z dílny režiséra Andrewa Niccola, který má na svědomí i film Obchodník se smrtí, kde hrál Nicolas Cage. Vyměřený čas spadá svým dějem do říše Sci-Fi, které zrovna moc nemusím, ale již při pročítání recenzí mě tento film celkem zaujal.

I když je to Sci-Fi, jak jsem již zmiňoval, tak při sledování filmu mi to přišlo spíše jako realita posazená do Sci-Fi, akorát místo peněz se zde platí časem a čas je tu vše. Poklidně si tu žijete do pouhých 25 let, dokud se vám nerozeběhne váš životní čas (takové digitální hodinky, které jsou pod kůží na levé ruce) a pak bojujete doslova o každou minutu. Nestárnete a jediná možnost jak zemřít je, pokud vás někdo zabije a nebo vám dojde čas.

Bohatí zde mají svá vlastní gheta, fungují zde různé časové zóny (podle časové movitosti) a místo policie tu jsou správci času. Chudí utíkají, jelikož nemají moc času, bohatí na čas nekoukají. Nepřipomíná vám to něco? Hlavní hrdina Will Salas (Justin Timberlake) přijde o svojí matku (dojde jí čas) a následně je neprávem obviněn z vraždy bohatého Henryho, který mu za záchranu života daruje celé století času a tím se sám dobrovolně rozhodl ukončit svůj život a tím začíná hon na Willa, který vyhlásil boj bohatým, které následně připravuje o čas a rozdává ho chudým (svým vrstevníkům) a sám žije ze dne na den jako předtím.

Vyměřený čas je film, který dokáže opravdu zaujmout a vřele doporučuji jeho shlédnutí!