Píše se o tom mimo jiné zde. Citujme tento článek v plném znění.
Více informací je na https://ufal.mff.cuni.cz/alex/ptics. Tato aplikace je nyní dostupná na bezplatném tel. cisle 800 899 998, ale plánujeme i vytvoření aplikace přímo Android zařízení. Postupně budeme do aplikace přidavat více zdrojů informací, které budou dostupné pomocí hlasu.
V rámci této aplikace můžete vyhledávat spojení hromadné dopravy mezi zastávkami v rámci celé ČR. Stačí říct, odkud a kam si přejete jet, a aplikace vám najde nejbližší spojení. V případě potřeby můžete i specifikovat čas odjezdu podle svého přání. Můžete také požádat o nápovědu.
- požádat o „restart“ dialogu a začít konverzaci znovu jako byste zrovna vytočili číslo
- ukončit hovor – například tím, že řeknete „Na shledanou.“
- požádat o zopakování poslední věty
- potvrdit nebo odmítnout dotazy systému
- zeptat se na výchozí nebo cílovou stanici, nebo ji potvrdit
- např.: Jede to na zastávku Smíchovské nádraží?
- např.: Kam to jede?
- zeptat se na počet přestupů doporučeného spojení
- např.: Kolik to má přestupů?
- zeptat se na čas odjezdu a příjezdu, za jak dlouho to odjíždí, za jak dlouho to přijede do cílové stanice, jak dlouho trvá cesta
- požádat o alternativní spojení
- požádat o zopakování předchozího spojení, prvního spojení, druhého spojení, atd.
- zeptat se na aktuální čas
- požádat o aktuální stav počasí, nebo předpověď počasí na konkrétní hodinu nebo den
Aplikace funguje nejlépe, pokud se s ní komunikuje pomocí přirozeného jazyka a v celých větách. Pokud možno se vyhýbejte krátkým frázím a heslovitému vyjadřování. Buďte trpěliví a nespěchejte v konverzaci, pokud možno nechte systém domluvit. Aplikaci ale můžete přerušit, tzv. skočit jí do řeči.