Info365.cz

Informace o internetu, podnikání, financích a dalších zajímavostech pro každý den

Jak na reklamaci závadného zboží?

Nejprve si dáme příběh ze života: „Koupil jsem si sportovní boty a po třetím použití se mi odlepil svršek. Obuv jsem reklamoval. Prodejce je opravil a po dalším použití se rozlepily znovu. Opět došly opravené a situace se opakovala. Reklamoval jsem je potřetí. Při vyřizování reklamace jsem se dostal do sporu s prodejcem. Oznámení o hotové opravě mi nedošlo. Po 35 dnech jsem zašel do obchodu, prodejce boty dlouho hledal a potom je donesl celé zaprášené.

Prodavačka byla arogantní a trvala na tom, že je musím vyčistit. Boty jsem nepřevzal a ponechal je v opravně s tím, že pokud je takto zničili, tak je musí dát po pořádku. K opravě jsem předal boty zcela čisté. Navíc byly uvnitř vlhké. Domnívám se, že prodejce nechal boty někde venku nebo do skladových prostor zatéká. Jak mám nyní postupovat?“

Odpověď právníka: „Pokud byly boty již dvakrát opraveny a přesto se vada vyskytla znovu, lze uplatnit právo, které spotřebitelům dává možnost od smlouvy odstoupit, tedy vrátit zboží a žádat vrácení peněz. Pokud navíc došlo v době reklamace zboží k jeho dalšímu poškození, nese za to odpovědnost prodávající. Lze dovodit, že pokud by byly boty předány do opravy mokré a ušpiněné, prodávající by je nepřijala a navíc při uložení v suchu by za 35 dnů vyschly. Pokud jste je z opravny nepřevzal, tak písemně oznamte prodávajícímu, že byly odevzdány v pořádku, takže je vysoušení na něm.

 V této souvislosti bych Vás ráda upozornila na to, že v tomto případě dochází k neprofesionálnímu chování, to dozoruje Česká obchodní inspekce. Doporučuji Vám tedy podat podnět na Českou obchodní inspekci – viz www.coi.cz.

Odstupte od smlouvy opět písemně a doporučeně s dodejkou, abyste měl doklad jako případný důkaz k soudu. Sdělte prodejci, aby Vám cenu za boty, kterou jste zaplatil, vrátil na Váš bankovní účet nebo peníze zaslal stvrzenkou na Vaši adresu. Máte nárok i na náklady, které jste vynaložil v souvislosti s uplatněním reklamace. Náklady musí být nezbytné a musíte je prokázat, např. stvrzenkou z pošty o zaslání doporučeného dopisu s dodejkou, lístky na MHD či dálkovou dopravu, apod. Přičtěte je tedy k ceně bot.

Nevrátí-li prodejce cenu zboží a nezbytné náklady na uplatnění reklamace ve lhůtě 30 dnů, obraťte se na soud. Ten jediný může Váš spor rozhodnout. To, že budete svá práva hájit za využití všech možností, které Vám náš právní řád  jako spotřebiteli dává, tedy že se obrátíte na soud, sdělte prodejci taktéž písemnou formou.

zdroj: Kovák

 

Jak na reklamaci závadného zboží?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek