Info365.cz

Informace o internetu, podnikání, financích a dalších zajímavostech pro každý den

K čemu jsou dobré zkracovače a jak využít nejznámější zkracovač goo.gl?

Určitě jste si někdy povšimli podivné adresy ve tvaru goo.gl/xxxxxx, kde xxxxxx je nějaká kombinace písmen. Pokud si vezmeme počet písmen v abecedě, malá a velká a uděláme příslušné kombinace, tak zjistíme, že pomocí těchto 6 znaků máme hodně velké, téměř nevyčerpatelné číslo – počet možných zkrácených adres. Jak to funguje? Řekněme, že máte nějakou dlouhou adresu, kterou chcete někomu poslat. Vezmeme si nějaký článek z tohoto webu, co má dlouhý název – třeba tento – https://www.info365.cz/jak-hledat-na-internetu-obrazky-ktere-zrovna-potrebujete-dle-presnejsich-kriterii-jako-je-velikost-barva-a-dalsi-detaily/. A chtěli byste ho někomu mailem poslat, že seVám zdá zajímavý. Odkaz je ale dlouhý a při kopírování se nadělá spoustu chyb.

Takže si ho zkrátíme pomocí http://goo.gl. Najedeme prostě na adresu goo.gl a uvidíme následující okno:

goo_gl_zkracovac

Tam vložíme tu dlouhou adresu shora, tj. https://www.info365.cz/jak-hledat-na-internetu-obrazky-ktere-zrovna-potrebujete-dle-presnejsich-kriterii-jako-je-velikost-barva-a-dalsi-detaily/. A nyní klikneme na Shorten URL. Opíšeme bezpečnostní kód a dostáváme výsledek http://goo.gl/eJ9lGc. Tento je nyní dostatečně krátký, můžete ho poslat přes Twitter nebo SMS anebo třeba mailem. Dostanete totožné výsledky, ať kliknete na dlouhý odkaz nebo na ten zkrácený – vyzkoušejte si to.

To je jednoduchý způsob, jak něco zkrátit přes goo.gl. Nicméně, pokud máte účet u Google – tj. Gmail, emailovou adresu u google, máte ještě mnohem více možností a nemusíte opisovat bezpečnostní kód. Mezi hlavní přednosti, pokud jste na Google přihlášení, je zejména tracking (sledování) cesty odkazu. Tj víte přesně, z které stránky se na daný odkaz někdo dostal. Máte přehled v čase, kolikrát kdo kliknul a odkud přišel. Opět si ukážeme praktický příklad. Nyní jsem se přihlásil na Google, takže vidím všechny již dříve zkrácené odkazy. Vyberu jeden z nich, na kterém je to pěkně vidět. Tento odkaz jsem zkracoval někdy před 3 měsíci, takže už jsou tam vidět nějaké výsledky.

Jde o tento odkaz – http://goo.gl/108KMy, který používám pro copywritery, co chtějí psat zejména pro internetové magazíny a být za to placeni. Takže situace – jsem přihlášen na Google, najel jsem na stránky goo.gl a u tohoto odkazu jsem klikl na Details. Co uvidím nyní?

Příklad na goo.gl

Co z toho lze nyní vyčíst? Ten zelený flek, je původní zkracovaný odkaz, ten jsem zakryl, nikdo ho vlastně také nikdy nevidí. Vlevo od něj je zkrácený odkaz. Pod tím jsem si nastavil „month„, tj. přehled aktivity linku během posledního měsíce. A co vidím dále? Koláčový graf, odkud lidé přišli – nejvíce má modrá barva, to jsou přichozí lidé, co jsem jim link http://goo.gl/108KMy posílal mailem, aby mohli začít vydělávat peníze psaním článků. Takže ho přímo vložili do prohlížeče nahoru. A pak je tam spousta dalších výsečí – když nad ní přejedete, ukáže se, z kterého webu a kolik lidí za ten měsíc přišlo. Vpravo pak detaily, jaké prohlížeče lidé používají pro tento odkaz a ještě po tím je platforma (většina chodí z Windows). Zajímavá je také mapa, čím více modrá barva, tím více lidí z této oblasti přišlo. Tady to asi není moc vidět, ale nejvíce lidí přišlo z České Republiky, což je jasné, protože se jedná o český systém pro copywriting.

Ovšem vidíte i příchozí lidi z jiných koutů světa. Takže zejména kvůli tomuto „sledování“ příchozích, používám zkracovač goo.gl. Zkusíte ho také? Je samozřejmě zdarma a udělá velkou službu.

 

K čemu jsou dobré zkracovače a jak využít nejznámější zkracovač goo.gl?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek