Poslední dobou celkem často čtu různé diskuze, nebo články, které se zabývají tím, jestli má cenu často publikovat články a jaký to má vlastně přínos. Dále se tam většinou dozvíte, že to nemá smysl, případně, jak může někoho bavit psát něco na nějaký blog, když tam nikdo nechodí atd..
Tyto všechny diskuze i články mi přijdou velmi úsměvné, jelikož málo kdo si uvědomuje, že každý web nějak začínal a okamžitě ho nečetlo xxx lidí! I kdyby se toto někomu podařilo (jedná se vždy většinou o ojedinělý případ), tak bez nějaké pravidelnější aktualizace tam lidi přestanou po nějakém čase stejně chodit.
Pamatujte si, že článek, který si během prvního dne, co byl publikován nepřečetlo třeba 200 lidí není automaticky nekvalitní a nezajímavý! Nazval bych to spíše, že není hned objeven tou správnou cílovou skupinou.
Podle mě by se na publikované články mělo nahlížet úplně jinak, než to řada lidí dělá a článek by měli brát jako investici, protože každý článek má vždy dvě stádia přínosnosti.
První stádium by se dalo nazvat okamžitá přínosnost. Tedy, toto platí hlavně u již navštěvovaných webů, kde si nově publikovaný článek přečtou pravidelný návštěvníci (čtenáři), kterých je xxx a podle toho, co má článek splňovat (propagace něčeho, upozornění na něco atd.) se hned začne něco dít.
Lide článek většinou okamžitě komentují, sdílí, případně podle článku něco nakoupí a ten, kdo má z článku největší přínos je samozřejmě nadšený.
Toto je dobré především u témat, která jsou aktuální (těžko bude někoho za x měsíců zajímat, co bylo aktuálního pouze třeba dva dny v jednom týdnu), ale u témat, která tak časově nehoří, vás toto nemusí absolutně trápit a můžete se klidně soustředit až na fázi druhou.
Druhé stádium by se dalo nazvat jako dlouhodobá přínosnost. Toto platí hlavně u těch webů, co třeba nemají žádnou návštěvnost. Prostě článek napíšete, publikujete a čekáte.
Po nějakém čase, jakmile je indexovaný vyhledávači a začne se zobrazovat na lepších pozicích (toto jde i bez toho, aby jste někam horlivě házely odkazy), tak se na něj dostanou i čtenáři a může se klidně opakovat to, co jsem zmiňoval v prvním stádiu, tedy začne se článek komentovat, sdílet atd..
Mě osobně je zcela jedno, jestli to, co publikuji například dnes si přečte 10, 50, nebo 1 000 lidí, jelikož ze zkušenosti a statistik vím, že hitem se z ničeho nic může stát i článek, který je třeba rok starý! Zažil jsem to zde na Kecy k věci.cz již několikrát ;-).
Stačí, když ho někde objeví jeden správný návštěvník (ten cílový), kterému se zalíbí a rozhodne se na něj upozornit své známé, nebo kamarády a najednou je tu lavina přístupů na web, kliknutí na reklamy a většinou i komentářů.
Je jasné, že to, co popisuji výše se nestane vždy s každým článkem, ale dejme tomu z deseti to potká třeba jeden až pět článků (dle tématu a jejich jakési kvality, jelikož kvalita je vrtkavá a každý jí vidí jinak).
Takto to působí jako zdánlivě malé procento, ale jako příklad mohu například prozradit toto. Napsal jsem zde xxx různých článků, různých kvalit. Kvalitu jsem nikdy neřešil a nikdy ani řešit nebudu, prostě si píšu co jen chci, kdy chci a jak chci.
A světe div se, nejvíce čtené a vydělávající články jsou ty, které mě osobně přijdou kvalitou jakoby nejhorší :-).
Předtím jsem nakousl, že je článek investice a hned vysvětlím i blíže, proč. Čas, který věnujete napsání, ten se vám sice hned nezaplatí (pokud tedy nepíšete většinou nějaké stupidní PR články o ničem s x odkazy), ale začne se vám splácet až od určité doby (ta může trvat různě dlouho).
Další takový příklad, který záměrně nebudu více specifikovat, ale je opravdu pravdivý. Napsal jsem tu článek na jisté téma a umístil do něj jeden affiliate odkaz a skoro rok se nic nedělo (sem tam nějaké to kliknutí na reklamu, ale to moc nepočítám).
Najednou ejhle a článek z ničeho nic vydělal už přes 5 000 Kč a pravidelně přináší další peníze.
Když se vás tedy zeptám, zaplatí vám někdo někdy více jak 5 000 Kč za stupidní PR článek, který nikoho nebude nikdy zajímat? Těžko, pokud nemáte nějaký mega navštěvovaný web.
Jisté je ale jedno, i kdyby vám ty peníze někdo dal, jsou to v 99% jediné peníze, které vám ten článek přinese a ještě máte vůči inzerentovi závazky, jako je doba umístění, zachování odkazů atd., dle vzájemné domluvy.
Teď si vezměte, že takových článků, co dle sebe napíšete a pravidelně vydělávají se vám povede napsat více ;-).
Proto, jestli někde na internetu objevíte článek, nebo diskuzi, kde se to hemží rádoby „odborníky“, co tvrdí, že psát články je ztráta času atd., tak se tomu zasmějte stejně jako já a nenechte se rozhodně od psaní těmi „odborníky“ odradit.
Tito „odborníci“ většinou nemají žádnou zkušenost, nebo nikdy ničeho moc nedosáhli, protože to většinou po nějaké době zabalili!
Já, když jsem začínal s tímto mým webem/blogem, tak jsem si tu též psal dlouho sám pro sebe ze začátku. Později sem začalo chodit pár lidí a s přibývajícím obsahem roste postupně návštěvnost a samozřejmě i zisky.
Moje rada tedy zní, jestli chcete vydělávat peníze blogováním a vaše představa je, že to bude hned (do měsíce, dvou, tří) mít nějaké tisíce měsíčně, tak se na to raději opravdu vykašlete, jelikož tak snadno to zase nefunguje.
Jestli vás baví psát a nemáte přehnané cíle, tak vydržte, on se úspěch dostaví, uvidíte ;-).