Info365.cz

Informace o internetu, podnikání, financích a dalších zajímavostech pro každý den

Recenze Underworld: Probuzení

Včera jsem se konečně dostal ke čtvrtému pokračování filmové ságy Underworld a tak jsem neváhal ani chvilku a musel jsem tento filmík okamžitě shlédnout. Popravdě jsem si myslel, že už žádný díl Underworldu nebude, přeci jen první byl natočen v roce 2003 (Underworld), druhý v roce 2005 (Underworld: Evolution), třetí v roce 2009 (Underworld: Vzpoura Lycanů) a hlavně po dvojce byla trojka z minulosti a ve dvojce bylo zmasakrováno co šlo ;-).

Ale zpátky k Underworldu: Probuzení. Hlavní roli zde hraje opět (již po 4) Kate Beckinsale. Co si dovolím říci rovnou je, že pokud nemáte rádi filmy o upírech a vlkodlacích, tak můžete  přestat číst, jelikož toto nebude film pro vás. Ostatně Underworld je již od začátku pro úzké publikum a nikdy to nebyl a nebude snímek s nominací na Oskara. Pro popsání děje jsem si tentokrát půjčil oficiální text distributora, jelikož si myslím, že je pěkně a výstižně sepsán a lépe bych to rozhodně neudělal.

Od chvíle, kdy Selene se svým lidsko-lykanským milencem Michaelem zničili prastarého upíra Marcuse ve filmu Underworld: Evolution, uběhlo již patnáct let. V jejich průběhu lidstvo odhalilo existenci jak upírů, tak lykanů, a rozpoutalo válku s cílem obě rasy vyhladit.

Selene, která byla v průběhu genocidy zajata, se po více než deseti letech probouzí jako vězeň v neprodyšně uzavřené laboratoři společnosti Antigen, mocné korporace, která se snaží vyvinout vakcínu proti virům, jenž mají na svědomí existenci upírů a lykanů.

Selene je zničena zjištěním, že Michael zemřel, ale smutek je velice záhy překonán šokujícím zjištěním, že v průběhu svého kryogenního spánku porodila dceru Eve (India Eisley). Ve snaze najít úkryt pro sebe i své dítě se Selene ocitá ve světě, kde jsou příslušníci její kdysi tak hrdé rasy na hranici vyhubení a zbytky přežívajících se ukrývají v podzemí.

Odvržena zbývajícími klany se Selene rozhodne spojit své síly s mladým upírem Davidem (Theo James), který se k ní připojí v krvavém tažení proti Antigenu, jenž se snaží zničit ji i její dítě. Když jí na stopu přijdou také její obvyklí nepřátelé, lykani, zdá se, že je i Selene naprosto bezmocná proti nejzákeřnějšímu protivníkovi v historii série Underworld: geneticky vylepšenému superlykanovi.

Když shrnu své pocity po shlédnutí, tak musím říci, že tento díl není oproti předchozím nějak vyjímečný, ale milovníka tohoto žánru rozhodně neurazí a nezklame. Já nejsem sice typickým příkladem žrouta Underworldu, ale rád se podívám téměř na cokoliv a když srovnám jednotlivé díly a jejich děje, řekl bych, že tato série měla skončit již u druhého dílu. Tržby a ohlasy vyložených konzumentů tohoto žánru říkají pravý opak toho co já, proto bych se nedivil, kdyby tu za cca 2 roky bylo další pokračování.

Recenze Underworld: Probuzení
Přesunout se na začátek